.:: KALAM : MENGATASI BUTA HURUF @ KIA2M ::.

.:: KALAM : MENGATASI BUTA HURUF @ KIA2M ::.
.:: Sangat sesuai untuk kanak-kanak 3-5 tahun, Prasekolah, Pemulihan dan KIA2M ::..

Rabu, 1 Julai 2009

PENCURI DIMANA-MANA. MASIH SELAMAT KAH LAGI KITA????

Bukan la nak kata apa, ini cuma secebis luahan hati mangsa angkara dunia dan nafsu. Alhamdulillah dengan rezeki Tuhan yang telah aku simpan selama ini, maka tanggal 22 julai 2008 aku telah membeli semuah motosikal. oleh kerana malas nak bayar secara ansuran dek kerana interest yang agak tinggi maka di bayar la secara tunai. dipanjangkan cerita maka setiap hari lah aku g ulang alik kerja naik motor ini. perling ke taman molek makan 21km setiap hari makan awal tahun lepas permohonan pindah diluluskan makan SK Taman perling lah tujuannya. dekat jer dari rumah cuma 5 minit. Lihat lah motorsikal dibawah.


Maka setelah setiap hari pergi ke tempat kerja, maka terparkir la motor itu digaraj (lihat gambar dibawah) seawal jam 6.40 setiap hari. tengok nampak tak JLC2611. kebetulan tempah nombor plat masa beli sama pulak dengan no kereta (AEM2611).




Hari ini tanggal 1 Julai 2009 terlipat sejarah hitam dalam hidupku, motor yang selama ini menjadi penggangkutanku bergerak kemana sahaja telah hilang. seawal jam 6.00 pagi setelah aku bersiap untuk menghantar zakwan ke rumah mak(pengasuh) tiba-tiba motor telah tiada. hampir pitam, setelah aku mendapati pagar rumah ku kena ceroboh dan berjaya juga sipencuri membawa motorsikalku walaupun telah aku gunakan kunci kedua dan ketiga tapi berjaya juga dibawa lari tanpa memberi salam atau meminta izin dariku. lihat lah gambar dibawah ini sebagai saksi dunia.





UJIAN TUHAN. memang benar seperti apa yang dikatakan tetapi hakikatnya sejauh mana aku tabah menghadapi ujian ini. sedangkan 28hb jun 2009 (ahad) baru saje rumah sewa adik aku musnah sama sekali dijilat api yang tinggal hanya sehelai sepinggang. kini menumpanglah dirumah keluarga aku merempat memohon simpati insan yang sudi menghulurkan bantuan. aku boleh terima keadaan dan memang benarlah ini Ujian Tuhan, tetapi kenapa aku pulak yang terpaksa menghadapinya. tidak mengapa lah, angkara dunia dan nafsu aku terpaksa begini. terima lah hakikan qada' dan Qadar ini dengan tabah dan rela hati. nescaya aku Haramkan kepada umat manusia yang telah mengambil harta aku tanpa keizinanku. aku hanya mampu berdoa dan bertawakal setelah penat berusaha semoga hari-hari yang akan aku lalui akan datang dengan aman dan tenteram.
"JLC 2611, tinggal kenangan"
..

0 ulasan: