.:: KALAM : MENGATASI BUTA HURUF @ KIA2M ::.

.:: KALAM : MENGATASI BUTA HURUF @ KIA2M ::.
.:: Sangat sesuai untuk kanak-kanak 3-5 tahun, Prasekolah, Pemulihan dan KIA2M ::..

Sabtu, 6 Oktober 2012

LEGOLAND MALAYSIA.

Pada 14 september yang lalu, Panitia Prasekolah telah mengadakan lawatan ke sekitar Nusajaya dan Taman Tema Legoland. Berikut sedikit gambaran aktiviti tersebut. 




Penyerahan tiket Taman Tema Legoland Oleh Tuan Guru Besar kepada guru pengiring.








Pemandangan di Puteri Harbour 



 Menyaksikan raptai penuh upacara pembukaan rasmi.

 Di luar pintu masuk.

 Berbaris untuk masuk di pintu utama.

 Menaiki kereta api.





 Persembahan Badut.




Menyaksikan wayang 4G.






 Marilah kita pulang.


 Sampai di sekolah pada jam 4.30 petang.




Alhamdulillah.......................

Setelah hampir setahun x dapat update blog ni, baru malam ni jumpa pasward. Bersyukur sesangat akhirnya dapat lah mengupdate blog ni.............

Rabu, 2 Mac 2011

Selamat Datang...............

Sabtu, 30 Oktober 2010

ANUGERAH PERKHIDMATAN CEMERLANG 2009



Berkat usaha dan berkerja keras selama ini. Terima kasih kepada semua......

Isnin, 31 Mei 2010

LATIHAN PUSAT PASUKAN HOKI KE MSSM

Bila ada usaha mesti ada kejayaan.
begitu juga lah pada tuhun ni seorang lagi
budak sk taman perling
terpilih mewakili pasukan Johor
ke peringkat MSSM yang akan
berlangsung 6-13 jun 2010
di Kuala Lumpur.
Beliau ialah Mohd Syazwan bin Md Zain.
aku la kena hantar dia sapa lagi,
cikgu fauzi ketua jurulatih tetapi
buat masa ni masih belum sampai d JB
kerana terlalu gembira dapat
balik kampung di kelantan.
(balik terus kot, coz dpt pindah)
he he he..............







..

Khamis, 27 Mei 2010

ANUGERAH GURU INOVATIF 2010

Alhamdulillah, penghargaan lagi bagi tahun 2010
setelah menerima APC 2009. dan Ini adalah kali ke 2
selepas tahun 2007 dapat tempat ke2 Negeri Johor.

Jutaan terima kasih kepada semua yang memberi sokongan,
ibubapa yang jauh dikampung yang sentiasa
mendoakan atas kejayaan anak tercinta,
isteri dan anak2 tersayang,
barisan pentadbir sekolah,
kawan2 setugas, (SKTP)
pembantu pengurusan murid,
dan kepada semua...............









Rabu, 26 Mei 2010

SAMBUTAN HARI GURU PPD JB

Salam to all.....................
pagi tadi bos talipon ucapkan tahniah.
Alhamdulillah.......
Berbaloi2........

















..

Isnin, 24 Mei 2010

Bila nak pindah ni...........?????????????

Ptg tadi sempat la jenguk umah baru.........
memang dah siap dah...............
tapi bila nak dapat kunci................
x sabo nak duduk umah sendiri..........
x kisah la beso ker kecik yang penting
dah x yah sewa lagi........................

naper nombor ujung2 jer.........
aku lahir bln 11........
zakwan 11.........
laila 11...........
bini aku 12..........
aku 13hb.............
zakwan 14hb..............
jln rumah 10/14........
cuma ini jer nombor yang awal.............
bini aku 6hb........
laila 4hb........
rumah no 4.........


taraaaaaaaaa........................
ini la pandangan dr dekat
dah petang ni, dlm kul 5++ cm tu laaa........
..

MINUM PETANG................

Dari hari Jumaat lagi aku dah sibuk............
maklum la ada kejohanan hoki........
jadi terpaksa lah isteri dan anak2 kena tinggal kejap...........
hari ni, bali dari stadium hoki taman daya, apa lagi.....
belanja la depa makan pizza.......
bila kita buat mcm ni ada la penghargaan untuk depa
wlaupun terpaksa di korbankan masa untuk keluarga
demi hobi kita....
layannnnzzzzzzzzzzzzzzz...............

tengok zakwan,
bukan main khusuk lagi nak
pilih hidangan ptg ni........
taraaaaaaaa.................
ini lah hasilnya......
..

KEJOHANAN HOKI LP 12 MSSJ 2010

salam to all.
Kejohanan Hoki LP12 MSSJ 2010 telah berlangsung
dengan jayanya.
Pasir Gudang selaku penganjur kali ini dapat menjalankan
tugas denga baik cuma medal jer x sempat siap.
kejohanan besar mcm ni x sepatutnya la berlaku mcm ni.
apa pun semuanya telah selamat.......
Johor Bahru muncul johan bagi lelaki dan perempuan.
kejayaan 2009 (di pontian) berulang kembali........


ni lah pasukan yang muncul juara tu.
kenal tak sapa sorang tu?

bersama sifu ketika menonton perlawanan pasukan lawan
untuk di analisis strategi...........
mantop.........................



3 orang wakil SK Taman Perling.
Tahniah, bermain dengan cukup baik sekali..........
fairus, syazwan dan aidil.
u are the best.
..

Rabu, 19 Mei 2010

SAMBUTAN HARI GURU 2010

Semua ini melibatkan diriku................





..

GOTONG-ROYONG PERDANA 2010

Salam.............
ni aktiviti minggu lepas.
gotong royong perdana.
semua kawasan sekolah jadi bersih
dan nampak kemas.........
Sebilangan kecil ibubapa dan ajk pibg turut hadir....
terima kasih.......








..

KERJAYA VS HOBI.........................

kerjaya cikgu ni sebenarnya bukan sekadar
mengajar sahaja di dalam kelas jer......
kalau dah minat, walau sibuk mcm mana pun
sedaya upaya meluangkan masa jugak la.............
kepuasan apabila kejayaan yang
di kecapi oleh bebudak kita...............


..

Rabu, 12 Mei 2010

MESYUARAT PENYELARASAN PANEL PERUNDING MATAPELAJARAN PRASEKOLAH NEGERI JOHOR BIL 1/2010

Salam.....................
Nak di jadikan cerita, pg tadi dpt la surat yang
esok 13hb Mei 2010 kena pergi SK Parit bilal, Batu Pahat.
Masalahnya......................
rujuk surat dibawah ni................






..

Selasa, 11 Mei 2010

BENGKEL CELIK HURUF

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Beberapa hari yang lalu saya telah berjumpa dengan GB sk sri tebrau. Dia telah berbesar hati untuk menjemput saya berkongsi pengalaman bagi mengatasi masalah buta huruf. Hari ini masa yang dinanti telah tiba. berikut sedikit gambaran sekitar majlis tersebut.



Ucapan GPK 1, Puan Zaliza dan ibu bapa tekun mendengar segala amanah yang disampaikan. Puan GB tak dapat masuk turut serta kerana beliau ada tetamu dari JPNJ. Kami pun dan program berjalan seperti yang dirancang.


Saya masih lagi memperkenalkan kaedah Kalam. Anak saya sendiri mula mengenal huruf kalam seawal usia 4 tahun dan kini sedang mengukuhkan dengan membaca buku2, majalah sebagai oengayaan. Saya bawak sekali anak saya untuk show, jadi saya bukan bercakap tidak serupa bikin.